تهران ، سهميه بندی و کاهش آلودگی هوا

از وقتی سهمیه بندی شده آلودگی هوا کم شده یا نشده؟

گزارش زیر حاکی از بی اثر بودن سهمیه بندی در کاهش آلودگی هوای تهرانه !

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران گفت: اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد كه سهمیه بندی بنزین تاثیری در كاهش آلودگی هوای تهران نداشته است.
یوسف رشیدی با اعلام این مطلب افزود: مقایسه اطلاعات دریافتی از وضعیت آلودگی هوای تهران در تاریخ ۶ تیر تا ۲۳ تیرماه سال جاری و مدت مشابه در سال ۸۵ نشان می‌دهد كه با سهمیه بندی بنزین تنها یك روز به هوای پاك تهران افزوده شده است.
وی تصریح كرد: مقایسه كیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا روز سهمیه بندی بنزین با مدت مشابه سال قبل نیز حاكی است كه در سال جاری تا پیش از سهمیه بندی بنزین تنها یك روز ناسالم در تهران داشتیم ولی در سال گذشته تهران شاهد هشت روز هوای ناسالم بود.
وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده این است كه سال جاری ناپایداری جوی در تهران بیشتر است و افزوده شدن یك روز به هوای پاك تهران پس از سهمیه بندی بنزین نیز به دلیل همین ناپایداری جوی بوده است و سهمیه بندی بنزین نقشی در كاهش آلودگی هوای تهران نداشته است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور پیش از این اعلام كرده بود كه آلودگی هوای تهران با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین كاهش یافته و تهرانی‌ها درچند روزگذشته شاهد ۶ روز هوای پاك بودند.
فاطمه واعظ جوادی در جمع خبرنگاران گفته بود: در چهار ماه نخست سال گذشته، شهروندان تهرانی ۱۴ روز هوای پاک داشتند اما با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، امسال در این مدت شاهد ۲۳ روز هوای پاك بودیم.
 
........................................................................................................................................

اینکه چرا این چنین طرحهایی در تهران جواب نمی ده ، کاملا واضحه ؛ تهران  هم از لحاظ توپوگرافی شرایط خاص داره و آلودگی رو در خودش نگه می داره و هم به سبب شیب زیاد خیابانها و اختلاف ارتفاع  زیاد بین آنها امکان استفاده از دوچرخه برای مردم امکان پذیر نیست . پس نمی شه خیابانهای اینجا رو مثل خیابانهای پاریس عرضشو زیاد کرد و  به مسیر دوچرخه اختصاص داد ، لطفا این فکرو از سر دور کنید.

طرحهای عمرانی هم  ۸۹۰  روز طول می کشه تا  افتتاح  بشه و  سیستم حمل ونقل عمومی مثل مترو هم که  مال نوه های ماست . تاکسی ها هم که گازسوزند و بیشتر عمرشونو باید تو  جایگاهها بیاستند. اتوبوسها نیز یک خروار آلودگی تولید می کنن حتی اگه  یورو ۳ باشن ، چون  اگه خراب بشن لوازم یدکی ایرانی جوابگو نیست و شرکت اتوبوسرانی هم  که بودجه اضافی نداره که به  این سوسول بازی ها برسه ....

مخارج و هزینه های زندگی هم که اجازه نمی ده به مردم که هر ۵ سال  یه بار ماشینشونو  بهتر کنن  تا به استانداردهای جهانی نزدیکتر بشه ؛ حتی روی ماشین بعنوان سرمایه  حساب میکنن  ، ماشین مدل بالا می خرن  می ذارن تو پارکینگ   که  ۳ - ۴  ماه بعد  که تقی به  توقی  بخوره قیمتها  بالا بره  بفروشنش....

سهمیه بندی هم که باعث  نشده مردم از رو برن و  تو خونه  بمونن (تا پایه های زندگی محکم بشه) و همچنان  ترافیک  حالا با  حجم  کمی کمتر تو  بزرگراهها  برقراره !!!

ما      چه      کنیم        با       این     شهر       ؟!!

/ 2 نظر / 7 بازدید
گرگ خاکستری

بکوبيمش دوباره بسازيم البته دير يا زود زلزله زحمت کوبيدنش رو خواهد کشيد، مهم عرضه ساختنشه!

تله كابين

مهاجرت!!!